Tankar som rinner ut i sanden

2007-03-05, 00:01:16 / Kategori:

i mina tankar. Läs detta om du har planer på att sitta länge o läsa. Är du verkligen intresserad så varsågod, men ingen idé att börja läsa om du inte ska läsa hela :) Droppa kommentarer om du har ork att skriva något v
De finns många frågor, men vem har svaren till alla dina frågor? Du ställer dig själv frågan minst en gång i ditt liv, Va fan gör jag här? varför finns jag här? Vissa dagar i ditt liv är bättre än andra, dom känns åtminstonde bättre än andra. orsakar du ditt hjärta för sorg, så orsakar dig ditt hjärta sorg tillbaka. Lek inte med elden om du inte är beredd på att bli bränd, förr eller senare. De finns ett ordspråk ' den som ger sig in i leken, får leken tåla ' . Ja visst kan man dra vissa paralleler, men är de verkligein så? måste du tåla att få skit, bara för du gett dig in i något du trodde du skulle lyckas med? exempelvis kärleken, om du tror en gång helhjärtat på att den killen/tjejen du blev tillsammans med, är den du vill vara med resten av ditt liv, efter några månader tillsammans börjar erat förhållande att gå neråt. Dina vänner och familj säger ' så e de me alla, de e helt normalt att ni tjafsar ibland, de blir bättre ' . Du tror att han/hon är den rätta för dig, men som sagt de börjar gå sämre för varje dag. Är de meningen att du ska ta skit, för att du gav dig in i ett förhållande som en gång va så underbart? Ska du skylla dig själv? Jag har lärt mig en sak i mina unga dar, alla gör misstag. Jag har gjort många misstag i mitt liv, och vissa större än andra. Men misstag som misstag, stort eller litet, ingen av dom bådar gott. ta mig på orden för jag har varit där, jag har stått i situationen när du gör ett misstag, som förändrar hela ditt liv, din syn på livet, ditt livsstil. Inget av detta behöver röra sig om kärlek, men de gör de i mitt fall. Kärlek till mina föräldrar, min kusin, mina vänner och min dåvarande pojkvän.

Du krossar ett hjärta, och du får ditt eget krossat. Vem har inte hört talats om ' what goes around comes back around ' ? Jag hörde de för längesen, men jag lärde mig inte innebörden av orden förrän för inte så himla längesen tillbaka. Förut blev jag plågad av orden och ordspråket, nu har jag med tiden lyckats se de genom ett mer filosofiskt perspektiv, och inte orsaka mig själv smärta genom att höra se eller säga orden. Tror du på ödet? Jag kan säga från mitt hjärta att jag trodde på ödet, men jag trodde att man kunde själv avgöra sitt egna öde. De jag inte visste var att ödet redan är planerat. För en liten stund i mitt liv, en mörk period och antagligen den tiden av mitt liv som jag inte vill minnas men som fortfarande måste dras upp, slutade jag tro på ödet. Mitt öde bröts ner i små små delar liknande de finaste sandkornen på en strand. Jag gav upp allt jag levde för och gick in i en fas i mitt liv som kan liknas med en mörk lång tunnel. Inne i den va jag totalt vilsen, och ingen bakom mig eller framför mig för att ta emot mig när jag föll. Jag klarade mig ut ur tunneln med tiden, men de tog mig kraft och många tårar att komma hit jag står idag. Tack vare min familj, mina vänner och min kusin, står jag på mina egna ben idag, självständig och ingen som kan rubba mig psykiskt. Jag började återigen att tro på att jag faktiskt har ett öde. Återigen tillbaks till innebörden av ordet ÖDET, för att inte bli så personlig :) för dig som dock bestämt inte tror och aldrig lär tro på ödet, kan de ses som ett litet mer av ett taskigt läge. Ödet, de lilla ordet, har gett mig själv så stor hjälp genom tider. ' Ryck upp dig alexandra, allt händer för en anledning, detta var meningen! ' jag har intalat mig själv de så många gånger att jag nu tappat räkningen. Tror du inte på ödet, som är en så liten faktor, inte direkt som en hel religion. Bara någonting som kan kännas lättare att tro på i vissa tillfällen. Efter regn kommer solsken! tror du på ödet för att du tror på det?

Kallar du ditt brustna hjärta för regn, och sen när de helas igen för solsken? Vem har inte haft sitt hjärta brustet i livet? Självklart kommer solsken efter ' regn ' ! Hur smart får man vara? va hade du räknat me? att ditt hjärta skulle vara brustet föralltid? kanske inte den bästa trösten men tro fan att de kommer solsken efter regnet. jag menar, hur många av 10 personer som får sitt hjärta brustet vid denna åldern, sitter om 40 år och fortfarande är olyckligt kär i samma person? Om jag är tillräckligt smart, så skulle jag personligen chansa på Inte En ENDA.

Är de olika mellan killar och tjejer? Har tjejer svårare att släppa taget om en kille? Eller är de bara en förvrängd bild vi alla fått mellan kvinna och man? i många tillfällen kan de verka så. Kolla exempelvis på din msn lista, jämför tjejerna med killarna, vilka har egentligen mest depressioner? Eller beror de endast på att tjejer har en tendens att skriva ner sina känslor på sitt msn namn? För en tjej, kan ett simpelt sms om kvällarna betyda ett leende på läpparna långt framöver. För en tjej kan även ett samtal me ett kärleksfullt innehåll också betyda en dag som aldrig blir glömd. Detta säger jag förstås ur egen erfarenhet. De finns även dom killar som tänker såhär, och självklart dom tjejer som inte bryr sig det minsta om ett sms mer eller mindre. Ta aldrig förgivet på någonting, ännu en fras som vi bör ta tillgodo och för en gångs skull faktiskt lyssna till.

But still, God bless den killen som har svårt att släppa den tjejen han en gång va tillsammans med, och som krigar för henne, och gör allt för att bevisa för henne att de ligger till så, för de ser man inte ofta. För de har jag ett lysande exempel nämligen min vän Ali Selim. Krigare genom själen, denna araben. Ni killar har oftast en kändis eller fotbollsspelare som ni ser upp till, men här har ni en kille som inte alltför långt ifrån er, är en höjdare, en tio poängare, en stjärna. Hade jag själv varit kille hade jag antagligen avundats hans förmåga att utstråla kärlek. Han sväljer stoltheten och gör allt i världen för att få sin tjej tillbaka, lyckligt lottad som hon då är.

Efter en ganska bra tids tänkande, så ringer min nuvarande älskarinna upp mig till min rosa mobil. Glad som vanligt. Förstås så är de ganska osocialt att sitta och skriva när man har en person som man älskar i luren, så jag beger mig mot min sköna säng och sätter på min tv, och som vanligt diskuterar programmet som går på tv med Martina. Förbereder mig inför morgondagen och även inför duschen som väntar mig om en halvtimma. De lär bli en lång natt för mig idag, måste torka mitt hår och mycke mycke mer.

image29

00.00, Och jag tänker på ingen mindre än dig min älskling.

Så ni får alla ha det så bra och sova sött, Alexandra Riera Nieto




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?