åt helvete med ALLT och allaaaa!!!!!

2007-05-20, 23:59:49 / Kategori:


Min kropp och min själ gled isär.

vi underskattar världen som vi lever i, vi underskattar det vi äger, vi underskattar marken vi går på och taket vi sover under, maten som fyller våra magar var eviga dag, vattnet som ger oss liv.. vi underskattar, andra uppskattar.
Du klagar så mycke på de livet som du lever men se dig omkring för en sekund, se dig omkring och lite längre än bara över axeln. Använd ditt förnuft för en gångs skull öppna dina ögon, du står inte ensam med bekymmer, inte bara ditt hjärta som krossas.. du lever för dagen men du måste alltid vara beredd på morgondagen. En sekund, kan ändra hela ditt liv. En minut kan förstöra ditt liv, en timma kan ge dig slutet på ditt liv. Vare sig du tror eller väljer att inte tro, så kommer detta visa sig förr eller senare, i ditt liv och likaså i mitt..

Trodde frihet fanns, men jag är fångad mellan betongblock som jag omöjligt kan komma förbi. Min värld, mitt liv, dom valen jag gör varje dag kommer med konsekvenser, vissa allvarligare än andra. Det har alltid varit så, vad du än gör kommer du få tillbaka dubbelt upp, men när kommer alltid vara en tidsfråga. När du är som mest sårbar, då kommer du få tillbaka allt som du gav. Vissa säger älska livet, jag säger lev bara. Bara lev ditt liv, be för imorgon och stäng dina ögon när du blir påmind om gårdagen, stäng ögonen plus alla dina sinnen och låt inte din själ bli mörk för saker som skett. Själsfrände? Den kommer du aldrig hitta, du får kniven i ryggen en dag, och de kommer vi alla få. Dra paraleller med ditt liv och en höstack, du är nålen.. hittar du dig själv, så har du tur..

" Du tar allting förgivet, lever livet överdrivet. Tar klivet till de andra alternativet, varför inte tro när sanningen står skriven?"


Så därför säger jag idag vare sig de låter pessimistiskt och värre än så, åt helvete med varenda människa som finns runt omkring mig idag och som nånsin funnits mig nära eller långt ifrån. Denna dagen låter jag bli min vändpunkt, denna dagen låter jag bli den dagen då jag slutar tro, denna dagen låter jag bli den dagen som jag kollar mig bakom ryggen va jag än gör, och vart jag än går. För detta blev dagen min kärlek försvann för alla personer på våran planet, alla utom min mamma och min pappa.


Jag står mellan kärlek och hat, så jag släpper taget om allt och låter de rinna förbi mig..
ALEXANDRA, 20 MAJ 2007

så fucking trött..



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?