söndag söndag söndag!

2007-05-13, 23:51:24 / Kategori:
Efter en ganska så skön och utvilad helg har den kommit till sitt slut, likaså vilandet tråkigt värre. Jobbade fredagen och lördagen så kändes lika bra att bara ta de lungt och vila, de behövdes verkligen. Efter så långa vecko dagar och alla nationella prov de senaste veckorna har man knappast kunnat vila ut på ett bra tag. Imorgon bär de av till skolan ännu en gång, men nu håller man hakan uppe eftersom de bara är 4 skol veckor kvar tills lovet  :)
Idag fyller min underbara mamma år, grattis till dig min ängel! 

Har också haft mycket tid på mig att tänka denna helgen och kommit fram till ganska mycke grejer som jag inte riktigt tagit tid att reda ut förräns nu. Har varken haft tid eller lust att tänka igenom det men nu äntligen har jag gjort det och de känns absolut mycke bättre. Vissa saker måste man reda ut även om du egentligen inte vill. Men för att komma över ett hinder så räcker de inte att gå runt de.. förr eller senare så kommer de upp när du minst anar det. Därför - ta tid och red ut dina problem. De lär bli tusen gånger lättare för dig att komma förbi hindret om du bara tar dig an det. Så nu har jag endast ett bekymmer kvar som jag måste ta itu med innan jag blir helt fri från allt skit...

Man ger vad man får - De har vi alla hört förr... tänk efter före du säger nånting. Va du än gör, va du än säger kommer att komma med en konsekvens. Gör du något bra, så lär du få någonting dubbelt så bra tillbaka. Sårar du någon så blir du sårad själv förr eller senare, och tvärtom, gör du någon glad så får du tillbaka det dubbla. Du kan inte förvänta dig att du ska kunna säga eller göra va du vill och få ett leende på läpparna tillbaks. De funkar inte på de sättet, allt handlar om kärlek och respekt. Jag är och har alltid varit den personen som sorgligt nog inte kan le och ta emot när jag blir sårad, och än mindre nu för tiden. Jag lärde mig av många misstag de senaste åren, nästan för många misstag.. synd att säga att så många misstag behövdes för att jag skulle komma dit jag står idag men så är det.

image63
Alanya med mamma 2006. Kamel attack!!!!!!!!


UPDATING NEWS ! SENASTE NYTT 23.45
efter en dag med jennifer ute och promenerade och skrattade som vanligt så sitter jag nu här och har tråkigt. Har träffat på en jävla massa skit (bokstavligt talat) vi va ute och gick glatt på väg till affären där vi skulle mötas av en mängd olika goda saker att köpa, och plötsligt känner vi båda hur vi får vatten över huvet. Fast regna gjorde det dock inte! Vi tittar oss omkring ner på marken och upp igen, ovanför oss ser vi en vit fågel av den arten vi idag kallar fiskmås, och ner på marken där vi blev chockerade över de vi såg, vit färg(?) fast de va självklart inte vit färg, utan detta hade kommit ut från fiskmåsens anus rakt ner på oss. VAD kallas att slappna av i ringmuskeln, fågel jävel!!!!!!! Men skratta gjorde vi minsann, optimister som vi då är (och tack och lov för de) vi garva ihjäl oss på marken med avföring på huvud och kropp. Jag får de att låta som om hela Niagara fallet kom över oss men de är förstås lite extremt, några droppar här och var för att vara lite mer exakt :) fast detta hindrade oss inte från att fortsätta våran vandring mot metropolen, tvärtom, den förde oss framåt. Tack för det, Thorbjörn (fågeln hete så)

På bilden nedan kan ni se min kusin Jennifer
hålla upp ritningen hon gjorde på Thorbjörn.
image64

Senare satte vi oss och tittade på en film rekommenderad från ingen mindre än min pappa, The Messengers! Uuuuuuuuuu, scary... jag tror att jag och jennifer aldrig varit så rädda tillsammans förr som vi va idag. Vi satt som två getar fastklistrade i varandra och tittade med stora ögon in i skärmen. Äckligt som fan, och rätt som de är så flyger vi ca 23 m upp i luften med en lutning på 180 grader och skriker som om vi sett självaste george W bush butt naked in the shower! Och vad va anledningen till detta utbrott? Tro fan att de inte va filmen vi blev så rädda av, nej nej de var jennifers mobil som ringde och ingen mindre än får skallen Lina fick för sig att ringa oss just när filmen var som äckligast. Tack ännu en gång, Lina, för att du skrämde livet ur oss. Denna gången va de ingen fisk mås som sket på mitt huvve, denna gången va de min kusin som gjorde!

Nu är jag ur funktion resten av månaden, alldeles för mycket skrivande på en gång för mig...

Anonym

Hahaha förlåt mej då för att ja gillar o ringa hahahhaa



2007-05-24, 19:22:58



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?