#39 - oh detta väder!

2008-03-17, 19:10:38 / Kategori:

kan knappt komma ihåg sist de va snö i mölndal/göteborg. Me snö menar jag då alltså snö storm, så som de har varit idag. Va de hemskt eller va de en skön nostalgi känsla som kröp igenom hela kroppen imorse när jag vaknade? När ja vaknade o såg ett vitt täcke över alla skorstenar, balkonger, trappor och träd? Träden som man satt och tittade på igår o la en lång stund av vårtankar, de träden som faktiskt väckte lättnad när jag märkte hur knopparna börjat blomstra. och solen som man blev bländad av från dag till solnedgång, helt underbart. jag tror inte jag va den enda som tänkte 'äntligen, äntligen är våren här och sommaren påväg' ... men nånstans i ingenstans va de någon som inte ville ge mig sommar, så för att lära mig en läxa om att man aldrig ska ta nåt förgivet så fick jag mig några decimeter snö to deal with idag.

för ett år sen va de varmt ute, och ja, då menar jag varmt. För ett år sen om en vecka hade jocke öppnat nån slags ungdoms klubb i sin lägenhet, festade 1 hel vecka i rad o de fanns inga bekymmer. Sov borta i en hel vecka mer eller mindre, och jag måste säga de att vi hade riktigt roligt. minnen (eller inga minnen alls rättare sagt hahah) från påskveckan 2007, tack till dig jocke, tack för att du alkoholförgiftade min kropp i en hel vecka och gav mig minnesluckor för en månad framöver haha. Nej men seriousely, it was great!


slängde en snabb blick mot fönstret, grått.. eller? sitter i datarummet så min utsikt är en slags bergskedja, som jag faktiskt aldrig lagt märke till hur fin den faktiskt är. Himlen bakom är knallblå o inte ett moln syns till. Vit snö täcker bergen litegranna, lite av en anderna-look. gorgeous!


Back to reality...
Har varit på lite krassligt humör den senaste veckan(?) och de har gått ut över min blogg, eller inte, har inte skrivit ett skit. men its getting better och jaa även min sol kommer upp efter regn, fastän att de snöar o är storm ute =) Kollade nyss klart på dom nya andra avenyn avsnitten - still loving it! så bra så jevla klockren serie. Sitter o grubblar över alla 20lappar som ligger framför mig, inte konstigt att mina pengar flyger iväg när jag växlar mina sedlar till 20lappar. två hundra kr idag åt helvete, antingen tappa jag en hel del 20lappar eller så köpte jag verkligen så mycke i cafét i skolan (vilket inte är helt omöjligt). and this is why I shouldn't have money on me.

Mamsi ska åka till nått ställe snart o sen va de bara jag kvar som vanligt, lonely girl idag igen. ska iallafall somna tidigt idag, är lite trött eftersom en viss person ringde kl 1 på natten o vägrade lägga på förrän halv 4 (!!) do it again and i will kill you.


nu finns de inget mer o skriva, förutom att jag ska ta mig friheten att shoppa imorron efter skolan, I FEEL GOOD *dududududu* uppdaterar imorgon om va jag köpt för er som bryr sig, o tydligen e de ganska många som bryr sig =) me like. hoppas detta inlägg kunde make it up to you, me tanke på min blogg strejk. lovar att hämta min dator så snart som möjligt o då är jag back on track.


Puss o kram
xoxo, alexandra


Jocke

HAHAHAHA! klockren påsk 2007!



2008-03-17, 23:56:39

Anonym

lite för klockren dock



2008-03-18, 16:57:54



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?