#72 - projektvecka = ledigt!

2008-11-18, 00:18:36 / Kategori:

Älskade projektvecka! Äntligen är den här, precis i rätt tillfälle för min del, så trött som jag varit den senaste tiden. Min lediga vecka kändes härligt redan igår natt när jag visste att jag kunde sitta uppe hur länge jag ville utan att behöva oroa mig eller få ångest över att jag ska upp till skolan några timmar senare. Imorse när jag vaknade kvart i 9 i skräck för att jag skulle komma sent till skolan, DÅ kände jag också av hur härligt de va att vara ledig när jag kom på att jag är ledig i en HEL vecka framöver!! Sen kände jag de också som mest när jag slängde en blick mot klockan och den visade kvart över 2, och jag visste att de inte va någon brådska över huvudtaget...jag kunde sova på hur länge jag ville!

Fast hur mycket jag än vill ibland så kunde jag inte somna alltför länge efter de. Jag gick upp och skrev lite på min projektplan och mejlade den till min handledare. Jag laddade hem material som jag kommer att behöva för att slutföra mitt projekt och läste igenom lite information här och var. Mitt projektarbete ska handla om rattfylleri och detta ska jag jobba med i nästan ett helt år. Ska trycka broschyrer, designa dom själv, skriva in all nödvändig fakta i broschyrerna och sedan dela ut dom under "Fässtivalen" i min skola. "Dont drink and drive" samarbetar jag med sort of :) Ska hålla föreläsning under fässtivalen osv osv osv... massvis att göra, därför får vi ledigt denna veckan för att kunna ta itu med detta på ett effektivt sätt.

Idag så fick jag böter på spårvagnen. Böter!!! Jag blev inte lite förbannad på den kvinnan som gav mig 1200 kr i böter. Men som tur är så kommer lönen om 9 dagar. Jag var på väg in mot stan och hade åkt 1 hållplats utanför Mölndal (där mitt kort gäller) när jag ser en massa kontrollanter gå på spårvagnen, och jag såg mitt liv rinna ut i sanden... ja, de kändes så iallafall! Försökte få henne att förstå att jag skulle av genast men hon vägrade fatta de och ja...till slut så fick jag av henne från spårvagnen för att slippa förnedringen framför alla 30 passagerare som stog och kollade på mig.


Längtar så mkt till studenten, då sticker jag och min älskling till Norge i 1 år!!
Bara 6 månader kvar mer eller mindre.....*längtaaaaar*

Och jag har precis suttit här och räknat hur många dagar det är kvar tills jag tar studenten. 110 dagar kvar är det och jag har räknat bort ALLA lov, ALLA lördagar och söndagar, Festival-veckan på Fässberg, Studentresa-veckan.  110 dagar =  3 månader & 2 veckor ungefär.. WOHHHOOOOOOO!!!!!!!!!!!

En sista sak innan jag kilar iväg, den nya Replay parfymen för dam är himmelskt god!! Den finns i kampanj just nu på Cubus, riktigt värt pengarna!
himmelskt godså god!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?