#74 - Morgonstund har guld i mun!

2008-11-19, 09:20:49 / Kategori:
Okej, jag vet inte vad rubriken betyder, men jag vet att de är ett käckt ordspråk. Jag minns också att jag tittade på ett barnprogram när jag var liten där dom sa så. Har ett svagt minne av de programet, det var lerfigurer iallafall. Två killar, en son och en pappa, och de bodde på en bondgård...mer än så minns jag inte! Klockan är just nu 09.10 och jag har precis tryckt i mig en jätte god frukost. Det blev 3 st hönekakor (de små runda me hål i) som jag la i brödrosten så att de blev varma och mjuka, med ett tunt tunt tunt lager smör (gillar inte smör, gjorde de endast för att inte de skulle smaka torrt bröd) . En skål med mjölk & kalaspuffar! Jag älskar kalaspuffar!! Åt de i stort sätt hela min barndom, och än idag.. de är alldeles för himmelskt gott! Till det en kopp varm choklad. Efter mitt blogg inlägg skall jag gå ut med täcket över mig, sätta mig på balkongen och njuta av en cigg.

Jag äter aldrig frukost, men idag var ett undantag.
Jag vaknade upp hemma hos min pojkvän mohammad, i hans famn, i hans härliga säng. Vi låg under ett täcke och en fleece filt, under allt de där var det varmt och skönt och på utsidan kunde man verkligen se kylan. Slog en titt ut genom fönstret och det låg frost på fönsterrutorna, men där log jag med den personen jag älskar mest och kände inte av kylan ett dug. Allt de där och så....aaa, en väckarklocka som skrek i örat på mig från kvart i 7 på morgonen till halv 8!!!
Egentligen skulle jag bara väcka honom så att han skulle ta sig iväg till jobbet, men jag hade trots allt legat vaken i mer än 30 minuter så varför skulle jag inte bara kunna gå upp och ta mig hem? Jag hade planerat att sova vidare men det slutade i att vi gick upp ur sängen och tog oss ner till tåget. Jag åkte hemmåt och min älskade åkte till sitt jobb.

Här sitter jag nu, pigg som aldrig förr och ska alldeles strax hoppa in i duschen och börja göra mig i ordning för en arbetsintervju som jag skall på idag :)) Pro Voice heter företaget och de flesta känner nog till det. Får jag jobbet så kommer jag ha det vid sidan av mitt andra jobb på Netto, och även skolan. Men först av allt tar jag skolan först och främst, självklart. Måste spara pengar och jobba hårt denna månaden så att jag får pengar till min och älsklingens resa.


Ciggen väntar, så det var allt jag hade att säga denna morgon, återkommer kanske ikväll eller imorgon...eller någon annan dag! Wish me luck!!!! (till arbetsintervjun!)


you know you love me,
xoxo alle girl (A)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?