#62 - Stressproblem...problem!

2008-09-09, 23:52:52 / Kategori:

Nu va de ett bra tag sen, sist va min lille kusin från Spanien här på besök. Det va ett bra tag sen nu, har inte haft tid eller lust att skriva i min blogg på sista tiden så de har helt enkelt inte blivit av. Mestadels för att jag inte haft tid.

Skolan började för nästan 1 månad sen, vilket inte känns för fem öre. Känns som att skolan började för 2 veckor sen (om ens det). Iallafall, jag har nog fått det jobbigaste schemat för en gymnasieklass. 8 på morgonen till 17.10, de är allt jag har att säga om det, ni förstår nog själva hur jobbigt de är. Försöker hålla ut, vet inte hur bra det går men jag ska klara detta året och jag ska behålla mina betyg som just nu ser relativt bra ut.

Nu ligger jag här i min säng och har ägnat hela min dag åt att kolla på alla mina älskade serer som äntligen kommit tillbaka. Prison break - Gossip Girl - One Tree Hill . såå jävla braa!!! 2 avsnitt av vardera förutom Prison Break som det låg 3 st avsnitt och väntade på att få bli tittade på. Så mina kusiner kom hem till mig för att kolla hela kvällen med mig. Överraskade med chips och godis, men tjock som jag va hade jag redan ätit lite poccon så det blev inget större intag av chips eller godis heller för den delen. (Jag vet, de låter helt otroligt omöjligt osannolikt, men de är sant!!) Satte mig och tuggade på en halv gurka istället, med kira bredvid mig.

På fredag ska vi fotograferas i skolan, och jag ska inte missa den hur lite jag än bryr mig. För dum som jag är så missade jag tiden för att prova ut studentmössorna och beställa annat till studenten. Men det ordnar sig genom att bara fixa det på deras hemsida eller vad som helst.

Sitter och väntar dagligen på mitt körkortstillstånd som ska ramla ner i brevlådan vilken dag som helst nu i veckan. Det är allt jag vill ha just nu så jag kan sätta igång och få det överstrykat så fort som möjligt. 10-gångs paket ska jag köpa hos körskolan och köra privat med pappsen och mamsen. Fyller år om en månad så det kan vara god tid att börja övningsköra, jag är till och med alldeles för sen anser jag personligen.

Mitt liv går på helspänn just nu måste jag säga, bara stress och det är inte alltför trevligt. Spända muskler pga. stressen. Allting i skolan känns bara som för mycket. De är för mycket! Lektion efter lektion och ingen paus, jag tror jag blir galen!! Därför va de verkligen så underbart att spendera en hel dag hemma och bara slappna av idag framför mina absoluta favorit-serier. Och till er som gillar gossip girl men inte sätt avsnitten än, måste jag bara säga FAN vad grym denna säsongen kommer bli....cant wait til next tuesday!!!!

Har börjat läsa CAD-teknik som extra kurs detta året, och jag måste säga att det är riktigt kul när man väl förstår de. Väldigt komplicerat första gångerna, men när du väl lär dig det så är det väldigt roligt. Till er som inte vet vad de är kan jag förklara mig lite snabbt... du ritar hus, du designar hus, våningar, rum, trädgårdar....allting som går att designa (byggnader) kan du göra, och varenda liten detalj finns med i det du gör.
Just nu håller jag på med ett 1-våningshus, och jag måste säga att det håller på och blir riktigt fint! Är faktiskt stolt över mig själv om man får lov att vara de nu då =) Ähhh, nog med detta eviga skolpratet!

Mamsen överraskade mig faktiskt idag, när hon kom hem låg jag hemma och kollade på one tree hill, då hon kommer och knyter en bindel runt mina ögon så jag inte kunde se nåt. Sen trär hon på mig en jacka mot min vilja. När jag öppnade ögonen hade jag en riktigt snygg skinnjacka på mig, en svart sådan. Den hade hon åkt och köpt till mig på MQ idag :) den satt helt perfekt och va stekhet vill jag medge!! tack mamii *mwaaa*

Återkommer säkerligen imorgon om inte, så återkommer jag i veckan, har inte skrivit om min tunisien-resa med min kära vän Martina och min älskade mor, så det ska jag absolut skriva om nästa gång :) Känner att mitt blogg-sug har börjat krypa tillbaka på senaste. Nu ska jag vila mina stressade sinnen... Först ska jag för skojs skull skriva ner min svenska uppsats som jag skrev på lektionen igår. =)

god natt!!!!! xoooxoooo Alexandra




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?