#64 - CAD-teknik och så mycket mer..

2008-09-12, 13:54:06 / Kategori:
Sitter i skolan just nu och har precis börjat på CAD-teknik kursen som jag har 2 dagar i veckan. Har haft fotografering idag och de va ett bra vel runt de hela, vissa trodde det var en tid medans vissa sa att det var en annan tid. Fotografen har vi haft i 3 år nu och han har på nåt konstigt sätt lärt sig vilka vi är, iallfall våran klass. Det är konstigt i och med att vi bara ser honom 1 gång om året, och så många år har vi faktiskt inte haft honom som fotograf.

CAD-teknik......*pust* är alldeles för trött för sånt just nu. Igår hade vi frilufsdag och jag gick 1 mil runt sisjön och oxsjön. Det var inte trevligt måste jag säga, hade ont i hela kroppen imorse när jag vaknade. Somnade direkt när jag kom hem från skogen runt 2 tiden och jag vaknade inte förräns klockan slog halv 9. Gick upp och tjock som jag då va så började jag laga en äppel-smulpaj som blev jätte god!! (Med vaniljsås) Först tänkte jag faktiskt göra en sockerkaka men efter många och & men så blev det smulpaj, (som är min favorit paj) fast jag föredrar faktiskt min omtalade BLÅBÄRSPAJ!!

Nu ska jag berätta lite om vad vi gjort hittils på CAD-kursen. Vi har haft 6 lektioner allt som allt hittils, och på dom 6 lektionerna (2½ timmar per lektion) Har vi faktiskt gjort ett varsitt hus, eller syftet var egentligen att det skulle bli en sommarstuga, men envis som jag är vlle jag göra ett hus! Så ett hus blidde det och det blev faktiskt väldigt fint :) Fast jag är inte helt färdig än med inredningen, men nu ska jag visa ett litet smakprov på hur mitt hus (sommarstuga) blev. Ha förståelse att det är mitt första projekt nånsin på CAD-teknik.


så ser mitt hus ut i 3D.

Nedanför ser ni hur det ser ut i grund och botten (ritningarna) På det sättet gör jag mitt hus och bygger allting, ställer in storlek osv osv osv osv. Sedan kan man välja att få se på hur det ser ut "i verkligheten" genom att trycka på en knapp, då blir det som bilden ovan.






Nu har jag visat lite av det jag sitter och jobbar med för tillfället. Och det allra bästa med detta är att det ger mig meritpoäng, vilket är bra till när jag ska söka in till högskolan nästa år :)


Igår efter att jag ätit min jätte goda äppelpaj så satte jag mig och tittade på Arkiv-X filmen som kommit nyligen på bio med mamsen. Den måste jag säga var HUR bra som helst, riktigt värd att se på. Efter jag sett klart den så gick jag till mitt rum och tittade på en till film som heter "Stuck" den var också bra, fast väldigt konstig. Man kunde inte slita sig från skärmen samtidigt som man bara ville slå datorn i väggen!! Vissa filmer skapar irritation och det gjorde denna. Men slutet ägde och den tillfredsställde alla mina behov.

Tittade även på ett avsnitt av "Vem kan slå Filip och Fredrik" som jag blev en aning nyfiken på att se, men ångrade mig efter bara några minuter som jag slått på avsnittet. Ett program som går ut på vadå? INGENTING om jag får säga det själv. Patetiskt, irriterande och så meningslöst program, att man får leta efter sämre. Vart är svensk tv påväg?? Filip och Fredrik, SLÄNG ER I VÄGGEN!!! Allvarligt talat killar, har ni inte fått nog med publicitet i svensk tv? Är de så illa på erat uppmärksamhets-beroende, att det allra bästa ni har att komma med är "Vem kan slå Filip och Fredrik"? Börja med välgörenhet om det nu är så illa. Programmet ligger i min lista på sämsta tv-program, sneppet under "Sanningens Ögonblick" som är minst lika skrattretande som "Vem kan slå Filip och Fredrik".


Fick mitt busskort idag så jag kan ta mig till och från skolan, har gått 1 månad utan det och fråga mig inte hur jag klarat mig. Vissa dagar har jag helt enkelt fått ta min mammas regionen-runt busskort. Dom andra dagarna då? Har jag tjuvåkt i nästan 1 månad verkligen? nej det är inte möjligt. Har jag betalat på bussen? hmm, det går ju inte att betala på bussen längre. Just det, by the way Västtrafik, ni kan slänga er i väggen lika mycket som Filip och Fredrik kan. Vad e det för dumheter? att inte kunna betala för sin kupong längre, utan att man ska behöva betala med sms-biljett.

För det första: Det är buuusenkelt att ändra datum och tid på "sms-biljetten" och visa upp det. Och på bussar, har knappast busschauffören någonsin tagit sig tid att ens titta på sms-biljetten, vilket jag personligen anser väldigt nonchalant då vissa faktiskt tar sig tid och pengar att smsa västtrafik för att få ett giltigt färdbevis och inte ens 2 sekunder tar chaufförerna för att titta på det. (på både gott och ont, dock)

För det andra: Skulle nu läget vara så att du varken har pengar på telefonen eller busskort, utan bara har en jävla massa pengar på dig (nu påstår vi att det är sent och ingenting är öppet så du kan heller inte gå in på närmaste pressbyrån och köpa dig ett busskort).

Då får du helt enkelt inte åka med bussen, eller så får du åka med om chauffören är snäll, men skulle du då ha oturen att en kontrollant skulle gå på bussen, då får du böter i vilket fall som helst.. Men vi har faktiskt rätt att åka buss om vi har pengar till att köpa våran biljett!! Personligen har jag ju nu både skol busskort och fritidskort, så för mig kvittar det mer eller mindre, men jag känner faktiskt medlidande för resenärer som drabbas av det.


Nej nu räcker det för min del, har ett hus att göra klart :)
ikväll ska det supas!!!
xoxooo, alexandra



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?