#105 - lång natt och dag..

2009-08-16, 03:38:49 / Kategori:

god kväll, eller snarare god natt...jag vet inte varför jag alltid får för mig att blogga sent på nätterna men så blir de bara. Antagligen då eftersom att jag sällan är hemma särskilt lång tid på dagarna. Me tanke på rubriken av detta inlägg så kanske jag borde förklara mig... denna helgen har varit en låååång och händelserik kväll. Medans min älskade pojkvän åkte till Stenungsund me jobbet på mini spa-weekend om jag nu kan kalla det så, så var jag med mina älskade vänner joakim ferm och shvan aladin. Jag kan ju börja me att först av allt tala om för er som inte vet om detta att Shvan Aladin fick faktiskt en av huvudrollerna för serien Riverside som kommer att gå på SVT (webben & tv)...så kort och gott: En av mina närmsta vänner är huvudrollen i spin-offen till Andra Avenyn.

Iallafall, så medans killen var iväg me jobbet så umgicks jag med dessa 2 filurer. Vi skulle gå på bio, och det gjorde vi också. Filmen skulle tydligen vara jätte rolig, men de vart inte fallet... Sommaren me göran tror jag att den hette, och jag vill inte rekommendera den överhuvudtaget. Skall den ses så skall den laddas ner, eventuellt hyras. INTE ses på bio för 100 kr. I alla fall så klagade min vän shvan hela tiden på att han hade ont i magen och till slut så tvingade joakim iväg oss till akuten för att kolla upp det. DET var ett ödesdigert val, de va de enda de va! Jaha ja, vi satte oss på akuten i Mölndals Sjukhus som skickade iväg oss till Östra. Där satt vi i 2 timmar innan läkaren tog hand om shvan och stackarn fick vara me om ett och annat...(han blidde penetrerad bla.) Efter många men och om (och defenitivt många timmar) så kom läkaren fram till att det var blindtarmen som krånglade. Så kl 5.25 på morgonen blev shvan aladin inlaggd på östra sjukhus me dropp i armen och en öm lem. Kl 7 på morgonen lyckades jag och joakim somna i en trång soffa och kl 9 vaknade vi av att shvan fick ett stick i fingret av en otrevlig sjuksköterska som såg mer ut som ett russin me hår på huvvet. Vi somnade vidare och vaknade gång på gång pga. att vi låg så obehagligt. Efter några timmar vaknade vi och gick ner för att ta oss en cigg och vandra bort mot pressbyrån för att köpa oss lite frukost.

Jag kan ju säga såhär...vi satt på ett sjukhus från kl 12 på natten till kl halv 8 på kvällen dagen därpå, och inte ens ett glas vatten blev vi erbjudna av sjukhuspersonalen som tittade argt på oss varje gång dom gick förbi!! Kl 6 på morgonen fick jag en utskällning från LINDA (undersköterska/sjuksköterska) på östra sjukhuset. En bastant kvinna med blont hår. Jag fick en tyst utskällning om att jag skulle sluta skratta för att folk störs utav det. Den enda som stördes av mina små fniss var hon som smällde igen dörren varje gång hon gick förbi mig. Otrevligt..!!

Jaja, nog om sjukhus snacket..vi kom därifrån som tur var, och min vän mår bättre nu. Jag däremot mår inte bättre. Jag har sovit 5 timmar på över 40 timmar...och dum som jag var drack jag mig en red bull förut för att piggna till och ja, de gjorde jag också..så nu sitter jag här trött egentligen men kan inte sova och kl är snart 3 på natten..

Shvan inlagd på östra sjukhus kl 5 på morgonen har precis fått dropp stackarn...Dagen därpå blev han lite divigare än väntat...eller? Nej förresten, lika divig som väntat...


En av de smarriga nyheterna som ni missat som jag lovade att blogga om var just den ovan nämna. Att min kära vän Shvan äntligen tagit ett stort steg in i sin dröm som skådespelare..de va ingen dålig start hörru? Huvudroll på en SVT produktion, ajamän.. STORT grattis till dig i alla fall gubben, du förtjänar det efter allt slit. Nu är ju detta lite si sådär old news, men för er som inte vet om det..nu vet ni. Och så självklart ska det finnas med i min blogg :))

Nu skall jag försöka sova :)) Imorgon bär det av mot Tara, för att hälsa på systrarna bahaddin. Ska bli så trevligt så :)
Adjö kära läsare, och en extra fet puss till min älskling mohammad miiiiiihihi... love u honey..



.....Går självklart till Östra sjukhus personalen för hur de behandlade oss som skit idag när vår vän låg inlagd. Och även till vädret...skål för svensk "sensommar" haha.


....Går till Joakim Ferm och min älskade pojkvän som gjorde timmarna på sjukhuset så mycket roligare än vad dom brukar vara..en liten del av dagens ros går även till shvan som försökte göra timmarna roliga fast hade alldeles för ont största delen. mii..


Miiiii

Shvan hade ont MIIIIIIII =(



2009-08-17, 10:08:39



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?