# 93 - tävlingar suger...eller?

2009-02-20, 01:48:30 / Kategori:

Nu har jag krigat mig igenom sömn bara för att samla ihop idiotiska poäng på www.mera-traffik.se och fan undrar verkligen om det stämmer. Okej till er som inte har en aning om va jag pratar om... man blir medlem där och registrerar sin blogg, du får då en länk som du ska ha som startsida. Varje gång du tar upp ett internet-fönster så dyker någons blogg upp som startsida slumpmässigt. Är jag inne på dens blogg i 10 sek, så får jag 2 poäng. För var 3-e poäng som jag samlar ihop så skall jag enligt denna hemsidan få 1 ny besökare. Jag vet inte om de funkar, time will tell....

Iallafall, så har jag ju självklart kommit in på en maaassa intressanta och OINTRESSANTA bloggar, en av dom va metrobloggen, alltså metros bloggsida. Där blev jag lockad me en gång. för att för varje besökare får man 3 öre. Du får en prövotid på 1 månad, där du ska samla ihop 5000 läsare minst = 150 kr. Då får du ett mastercard kort skickat, dit alla pengarna som du tjänat ihop på dina läsare skickas en gång i månaden. Som en lön som du får fast du får en lön för varje unik läsare din blogg har. Alltså är de bara att marknadsföra din blogg så gott du kan, på alla håll o kanter. Självklart drar dom skatt 30% av de du tjänar i månaden. För att vara gratis pengar så kan de faktiskt vara jätte roligt, men som jag fått höra så är tid pengar och de gäller att ha tid att skriva och nå ut till folk (MYCKE folk) som fastnar för din blogg så du får ihop de.

Blogg-branschen e faktiskt inte så enkel som den verkar, de är svårt att bli "blondin-bella" över en natt...de e svårt över huvudtaget. Att blogga är en trend. precis som alla trender, så kommer även denna att sakta men säkert förmultna, såååååå........jag ger upp metroblogg. Ger mig inte ens in i de, tyvärr... min dröm i livet är inte att bli bloggerska. Jag skriver i min blogg endast för att jag inte har någonting bättre för mig. MEN just nu har jag faktiskt de, för jag ska sova, alldeles strax...

Jag hittade också en tjejs blogg, i hennes blogg stog de en hel del om en hemsida som heter www.gratisbio.se något sånt där. De där verkade ju skoj!! Fast jag vet inte riktigt va de går ut än....men jag ska verkligen ta reda på de.... nu har jag tatt reda på allt! Okej, man vinner allt möjligt från biobiljetter (enklast att vinna) till...ja, allt möjligt smink present kort osv.... man samlar iallafll ihop poäng genom en massa olika saker TILL exempel så har dom en massa erbjudanden SOM till exempel " Beställ ett kontantkort från 3 och få 30 poäng" sånt som inte kostar någonting. De finns 450 sådana erbjudanden just nu. Sen kan du samla poäng genom att handla saker som dom säger tex " Köp en charter resa från Ving - få 300 poäng " . Sen kan du samla poäng genom att besöka dom hemsidorna som dom länkat till (självklart, eftersom dom får stora summor pengar för varje gång någon klickar på allt dom länkat till) . Du kan tillome samla poäng genom att skriva ett inlägg om deras hemsida (så som jag gör nu) på din blogg! Fast jag skriver ju inte för att få poäng nu utan gör de bara för att jag tycker att hemsidan e allt för käck! Dessutom så får inlägget BARA handla om deras hemsida, sååå nej tack jag klarar mig bra =) Aja, ni borde iallafall slänga er en blick till deras hemsida om ni tycker att de låter intressant, för de tycker iallfall jag...kan de bero på att jag gillar tävlingar? eller hatar tävlingar? Jag vet inte...men kanske en ny grej man kan göra när man har tråkigt? Samla poäng för att vinna fina priser :) Im just one click away, så varför inte?


De har snöat hela dagen i vårt kära Göteborg. Tänkte säga i vårt kära mölndal, men sen kom jag på att..vänta lite nu? Jag avskyr mölndal, och jag räknar dagarna tills jag flyttar härifrån. Så, vårt kära göteborg kanske låter lite bättre. Nerkyld har jag iallafall varit idag, har frysit kort o gott hela dagen
Vill utomlands....................................................NUUU!!!!!!

och nu om ni ursäktar mig, ska jag beställa hem ett kontantkort från 3, so i can be just one step closer to my cinema ticket :)) Älskar allting som inte kostar (A)... Och sen ska jag sova, senast kl 2 ska jag ligga och sova.....mycke snack liten verkstad...men men!!


god natt allihopa, alexandra

paulina

Hej besök gärna min blogg om mig som modefantast!



2009-02-20, 11:03:38 URL: http://paulinahultberg.blogg.se/

Karin

Hej !

Kan bara säga att det verkar funka med mer-trafik.se.

Har precis gått med, och sitter och samlar poäng...

Då hamnade jag här på din sida, så nu har du nog fått "betala" 3 poäng för att jag varit här... =)

Hoppas du kommer till min sida sen också ! // Karin



2009-02-20, 11:50:38 URL: http://www.hermansro.se

Maria

mer-trafik är en riktigt bra sida. Jag hamnade här genom den btw :).



2009-02-23, 16:16:58 URL: http://isaba.blogg.se/

Iza-Linn

På tal om metrobloggen, att tjäna ihop pengar för alla unika läsare som ska komma tillbaks varje dag för att fylla på ens konto.. De lär ju fan vara svårt att skriva om något som alla tusentals läsare tycker är intressant och få dem att stanna :S 3öre?! Så jävla snålt.. 50 öre hade varit nått de!



2009-02-24, 16:13:53 URL: http://izalinnn.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?