# 103 - ÄNTLIGEN

2009-05-29, 10:56:29 / Kategori:
Japp! Nu är jag helt färdig med exakt allting, betygen är satta(det gick åt helvete by the way) och INGEN skola kvar hela denna veckan är vi lediga för att studenterna skulle iväg på studentresa. Men jag skall stanna här i roliga mölndal med allt roligt folk och ha the time of my life....eller inte! Jag stannar iallafall...
Jag är så trött på skolan nu att jag gett upp precis allting. Jag ska ändå inte plugga högskola förrän om 1 år och medans jag har mitt sabbatsår ska jag läsa upp mina betyg :)



OH!!!!!! Dagens!!!!!!!!!!!!!!
Jag vaknade upp av att jag hörde kira (min hund) gå utanför mitt rum, men så tänkte jag... "de där kan ju inte va kira för hon går aldrig runt så mycket, utan ligger för de mesta", så trött som jag var reser jag på mig för att hämta kira o ta henne till sängen med mig så vi kunde gosa, men till min förvåning ser jag en svart vit SKATA springa omkring i mitt kök. Jag har skräck för fåglar, de är de vidrigaste jag vet och dom flaxar så att man blir rädd bara av att se dom. Jag skrek till som om jag precis sett alex naken och spraaang tillbaka till mitt rum och hoppade in i min säng...jag höll på att kissa ner mig! Jag låg under mitt täcke och vägrade kolla ut i ca 5-10 min innan jag kom på att "Hjälp! Kira kommer hamna i fågel-slagsmål" Så jag tänkte komma till kiras räddning när jag hör att hon springer in till mitt rum. Hon gömde sig med mig under täcket o vägrade följa med mig ut för att jaga fågelhelvetet. Så jag fick gå helt ensam. Med pappas extremt stora morgonrock och en handduk invirad runt huvudet gick jag ut till försvar!!! Jag kunde inte få syn på fågeln, vart jag än gick. Och hörde den gjorde jag inte heller. Då tänkte jag....alltså är det så att den har antingen...1. Flygit ut. 2. ställt sig i ett gömställe och bara väntar på att jag ska gå förbi för att attackera mig. 3. i bästa fall har den dött....
När jag minst anar det så hör jag den flaxa. Jag höll på att tuppa av, på riktigt. Den flaxade inne i mammas och pappas rum o där fick jag syn på den...vid fönstret. Jag började springa in mot mitt rum, o på vägen låg det en massa papper ihopkurade på golvet och dom jävla papprena trampade jag på. Då höll jag på att dö på riktigt, jag trodde att jag hade trampat på fågelfanskapet. Jag skrek heela vägen in till mitt rum och slängde mig bredvid kira. Jag ringde pappa och bad han hjälpa mig men nej nej det kunde han inte! Han SKRATTADE åt mig!!!! Så nu har jag i ca 2 timmar försökt samla mod för att ta tag i fågeln och slänga ut den genom fönstret. Men det kommer jag aldrig att göra i hela mitt liv. FÅGELN har skitit små klickar överallt och till min stora förvåning har den rejält stora tarmar om den kan få ut så mycke......anyways....jag slängde en handduk över den och öppnade fönstret helt, men nej nej! Då står den bara där bakom fönstret och vet inte hur den ska komma över till andra sidan för att kunna ta sig ut. blåsta fågel....FY!!!!!!!
Jag uppdaterar er så fort fågeln tagit sig ut!!




Bea

Hoppas du har en super bra helg :)



2009-06-12, 23:43:01 URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?