#223 - Min väg till körkortet

2010-01-02, 03:02:50 / Kategori: Allmänt


Som ni läste bland mina sista inlägg så planerade jag på att köpa intensivkurs o blabla..
Lång historia kort:

Jag köpte den omtalade "intensivkursen" som bestod av 18 körlektioner, halka + teorilektioner.

Min första körlektion tog jag den 2a december.
Körde några gånger i veckan och 21a dec hade jag teoriprovet.
Detta satt jag och pluggade till 5 dagar innan provet, slarvig som jag är.

21a december kl 1 sprang jag ut från vägverket i norrköping med ett brett leende på läpparna och skrek i telefonen med min familj och pojkvän i andra sidan av luren. Vilken lycka!! Inte minst sagt för att jag trodde att jag inte skulle klara det för 5 öre!

22a december var det dags för uppkörning i norrköping. Nervös som jag var åkte jag iväg till vägverket med min körlärare. Norrköping skall tillsammans med göteborg och stockholm + ett fåtal andra städer, vara bland dom svåraste städerna att fixa uppkörningen i. 30 min senare satt jag i bilen med kvinnan jag fick köra upp med och det enda hon sa var: (Jag citerar) "Din körning är helt felfri..din körning är mer än godkänd" Och så tog hon fram lappen och kryssade i det gröna fältet med texten "GODKÄND". Jag skuttade ut ur bilen och fram kom mamma och såg skraj ut.. jag tror att mitt kroppsspråk talade för att jag klarade det när jag slängde mig i hennes famn och bara gapa o hoppa. hhihihi...


Så jag klarade det till slut.. 2 dar innan julafton hade jag körkort, kan man få en bättre julklapp?

Nu är alla mellandagar och alla röda dagar slut och imorgon kl 8 sitter jag i bilen med pappa påväg till stockholm för att köpa min bil hihii...självklart lägger jag upp bild så att ni alla kan få ta del av min sötnos! :))







Min pääärla! Jag hoppas att denna bilen blir den perfekta första bilen för mig :)) Jag vet iallafall att det kommer bli den perfekta sommar bilen hihii..!


Nu ska jag sova för imon ska jag bli lyckligaste tjejen i världen *hihihi* FÖRHOPPNINGSVIS..nu ska jag inte snacka alldeles för mycket..tänk om den är såld när jag kommer fram eller om den är sönder eller skit ful..fast vi får hoppas att den är lika söt som den är på bilden hihi...


sov sött på er ! Kram



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?